43% turundajatest on valmis töökohta vahetama
CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri tööturu uuringu andmetel otsib 19% turundajatest aktiivselt tööd ning 24% on avatud uutele pakkumistele. Kuidas paista silma tihedas konkurentsis ja millistele ametikohtadele on suurim konkurents?
2024. aastal oli turundussektori tööturg erakordselt konkurentsitihe, kusjuures mõned ametikohad tõusid selgelt esile oma populaarsuse poolest. Üks kõige nõutumaid rolle oli sotsiaalmeedia juht, kus ühele vabale ametikohale kandideeris keskmiselt 155 inimest. “See ei ole üllatav, sest sotsiaalmeedia tähtsus ettevõtete turundusstrateegias on viimastel aastatel plahvatuslikult kasvanud ning tööandjad otsivad spetsialiste, kes suudavad tõhusalt hallata ja arendada nende brändi digikanalites,” kommenteerib seisu CVKeskus.ee värbamisjuht Grete Adler.
Samuti olid väga konkurentsitihedad ametikohad sotsiaalmeedia spetsialist (150 kandideerijat ametikoha kohta) ja turundusassistent (131). Tugevas konkurentsis olid ka turundusspetsialistid (104), turunduse projektijuhid (94) ning turundusjuhid (80).
Samas leidub ka nišivaldkondi, kus konkurents on veidi madalam. Näiteks turundusanalüütikuid ja turunduse automatiseerimise spetsialiste otsitakse samuti üha enam, kuid nende rollide puhul on keskmine kandidaatide arv ühe vaba koha kohta vastavalt 17 ja 15, mis viitab sellele, et vastava valdkonna spetsiifiliste teadmistega turundajad võivad tööturul omada eelist.
46% turundajatest jälgib regulaarselt tööpakkumisi
CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri tööturu uuringu andmed näitavad, et 19% turundajatest otsib aktiivselt uut tööd, samal ajal kui 24% on avatud tööpakkumistele, kuid ei vaata tööpakkumisi aktiivselt. 46% turundajatest jälgib regulaarselt tööpakkumisi, mis viitab huvi olemasolule, kuid mitte otsesele vajadusele töökohta vahetada. Samas 12% turundajatest ei otsi hetkel üldse tööd - neil on oma praeguse ametikohaga rahulolu ja stabiilsus.
Enam kui 10 aastat turundusvaldkonnas tegutsenud MM Grupi turundusjuhi Mirjam Kristiani sõnul on turundussektoris palju võimalusi, kuid konkurents on kõrge ja edukaks kandideerimiseks peavad tööotsijad olema strateegilised. Mirjam usub, et jätkuvalt läheb vaja nii spetsialiste kui ka mitut mütsi kandvaid turundajaid. “Vajadus sõltub värbava ettevõtte suurusest ja ressurssidest. Väheste ressursside puhul vajatakse mitmekülgseid turundajaid, suuremad ettevõtted ja tiimid sihivad spetsiifilisi kompetentse," toob Mirjam esile.
Kingsepp käib ise paljajalu
Tänapäeva edukas turundaja peab olema nii loov kui ka tehnoloogiliselt pädev – turunduses ei piisa enam ainult heast sisust, vaid see peab olema ka mõõdetav ja ärieesmärkidega seotud.
Ettevõtjad hindavad üha enam järgmisi oskusi:
Andmepõhine turundus ja analüütika – oskus analüüsida turundustegevuse tulemusi ja optimeerida kampaaniaid.
Sotsiaalmeedia strateegiad – brändi tugevdamine ja reklaamikampaaniate juhtimine eri platvormidel.
Automatiseerimine ja AI-põhised lahendused – turunduse efektiivsemaks muutmine AI ja automatiseeritud tööriistade abil.
Siinkohal ei tohi tööpakkumiste ja kandideerimiste vahel unustada ära iseennast. "Öeldakse, et kingsepp käib ise ikka paljajalu. Sageli jääb turundajatel äride turundamise kõrval puudu oskusest iseennast turundada.
“Alustuseks soovitan selgelt läbi mõelda ja kirja panna oma tugevused, oskused ja edulood, mis selge sõnumina annaksid aimu sinu kompetentsist. Seejärel läbi vaadata, kas sind tutvustavad kanalid ka neid sõnumeid peegeldavad (näiteks LinkedIn ja otsingumootori tulemused Googles)," paneb Mirjam turundusvaldkonnas tegutsevatele inimestele südamele.
Sinu järgmine samm turundusvaldkonnas
Otsid tööd turundusvaldkonnas? Vaata värskeid tööpakkumisi CVKeskus.ee tööportaalist ja leia endale sobiv ametikoht juba täna!