Kodukontoris töötaja 5 olulist isikuomadust
Kui meeskond töötab kodust, siis on oluline, et nad oleksid head ajaplaneerijad. Enda aja planeerimise oskus on oluline, ent kindlasti mitte ainus, mis teeb ühest kaugtöö tegijast hea meeskonnaliikme. On mitmeid isikuomadusi, millele õigel hetkel (näiteks värbamise ajal) tähelepanu pööramata jätmine võib osutuda suureks tagasilöögiks. Inimesed töötavad kõige paremini neile sobivates tingimustes ja kaugtöö on kahtlemata üks suurepärane väljund, kuidas Sinu töötajad võiksid teha oma tööd ja saavutada sealjuures hämmastavaid tulemusi. Töö- ja eraelu tasakaalust rääkimata.
Millised on kaugtöö tegija kõige olulisemad oskused?
Organiseerimisoskus
Kuidas organiseerida oma aega? Kuidas seada prioriteete? Kuidas saavutada eesmärke kokkulepitud strateegiaid järgides? Organiseerimisoskus on oluline absoluutselt igal tööalal, ent just kodust töötamisel muutub võime oma aega ja ülesandeid organiseerida erakordselt tähtsaks. Organiseerimisoskust võib ühepalju olla nii kunstihingega loomeinimesel kui ka punktuaalsel analüütikul – see on rohkem kui korrastatud tabelid Excelis või värviline to do list seina peal.
Prioritiseerimisoskus
Käsikäes organiseerimisvõimega käib loomulikult kaasas ka prioriteetide seadmise oskus. Olgu ülesanded kuitahes suurepäraselt ajakavasse vormitud, võib mõni kiireloomuline ülesanne ikka vahele trügida ning seda ei saa nii lihtsalt märkamata jätta ja to do list-i lõppu kamandada. Alati on vaja mõista, millise tegevusega võib algust teha ka hiljem, milliseid tähtaegasid lubada ja kuidas saada aru, mis vajab millises järjekorras tegemist.
Iseseisvus
Võtsid tööle uue inimese ja ta küsib pidevalt küsimusi? Suurepärane, tõenäoliselt oled teinud hea valiku – ilmselgelt soovib uus töötaja end kõigega ettevõttes toimuvaga kurssi viia! Ent kui töötaja ei suuda pisemaidki otsuseid iseseisvalt vastu võtta, olgu põhjuseks vähene kompetents või otsustusvõimetus, saab sellest teie töösuhtes edaspidi paras katsumus – seda enam, kui inimene töötab kodust. Kui igapäevaseid toimetusi hakkavad pidevalt tükkideks käristama kõikvõimalikud küsimused ja ootused kinnitustele, võib kokkuvõttes olla ajakulu palju suurem soovitud tulemusest. Ja sel ei saa ju ometi lasta juhtuda!
Tehniline nutikus
Mis saab siis, kui töötaja viibib kontorist mitmekümnete või mitmetuhandete kilomeetrite kaugusel ja arvuti lõpetab koostöö? Või keeldub mõni programm avanemast ja vahetub arvutis tähestik mõnel müstilisel põhjusel ringi? Kui olla kaugel, siis ei saa alati jääda lootma vaid IT-osakonna kiirele tegutsemisele ja appitõttamisele. On oluline, et kaugtöötaja saaks lihtsamate IT-alaste tõrgetega ka ise hakkama või suudaks kasvõi guugeldades jõuda võimalike lahendusteni. Rääkimata siis oskusest kasutada pilvelahendusi või Skype’i.
Usaldusväärsus
Usaldus on ühe eduka suhte alus, olgu see personaalne või tööalane. On äärmiselt oluline, et töötajat saaks usaldada – kas ta ikka teeb talle antud ülesandeid õigeks ajaks? Kas ta panustab töö tegemisele oma energiat ja laseb ajurakukestel ikka piisavas mahus kaasa mõelda? Jah, kaugtöötajat on keerulisem „jälgida“, ent siin tulebki mängu usaldus, millele on ju teie töösuhe rajatud. Anna võimalus ja vaata, millisteks kujunevad tulemused!
Organiseerimisoskus
Kuidas organiseerida oma aega? Kuidas seada prioriteete? Kuidas saavutada eesmärke kokkulepitud strateegiaid järgides? Organiseerimisoskus on oluline absoluutselt igal tööalal, ent just kodust töötamisel muutub võime oma aega ja ülesandeid organiseerida erakordselt tähtsaks. Organiseerimisoskust võib ühepalju olla nii kunstihingega loomeinimesel kui ka punktuaalsel analüütikul – see on rohkem kui korrastatud tabelid Excelis või värviline to do list seina peal.
Prioritiseerimisoskus
Käsikäes organiseerimisvõimega käib loomulikult kaasas ka prioriteetide seadmise oskus. Olgu ülesanded kuitahes suurepäraselt ajakavasse vormitud, võib mõni kiireloomuline ülesanne ikka vahele trügida ning seda ei saa nii lihtsalt märkamata jätta ja to do list-i lõppu kamandada. Alati on vaja mõista, millise tegevusega võib algust teha ka hiljem, milliseid tähtaegasid lubada ja kuidas saada aru, mis vajab millises järjekorras tegemist.
Iseseisvus
Võtsid tööle uue inimese ja ta küsib pidevalt küsimusi? Suurepärane, tõenäoliselt oled teinud hea valiku – ilmselgelt soovib uus töötaja end kõigega ettevõttes toimuvaga kurssi viia! Ent kui töötaja ei suuda pisemaidki otsuseid iseseisvalt vastu võtta, olgu põhjuseks vähene kompetents või otsustusvõimetus, saab sellest teie töösuhtes edaspidi paras katsumus – seda enam, kui inimene töötab kodust. Kui igapäevaseid toimetusi hakkavad pidevalt tükkideks käristama kõikvõimalikud küsimused ja ootused kinnitustele, võib kokkuvõttes olla ajakulu palju suurem soovitud tulemusest. Ja sel ei saa ju ometi lasta juhtuda!
Tehniline nutikus
Mis saab siis, kui töötaja viibib kontorist mitmekümnete või mitmetuhandete kilomeetrite kaugusel ja arvuti lõpetab koostöö? Või keeldub mõni programm avanemast ja vahetub arvutis tähestik mõnel müstilisel põhjusel ringi? Kui olla kaugel, siis ei saa alati jääda lootma vaid IT-osakonna kiirele tegutsemisele ja appitõttamisele. On oluline, et kaugtöötaja saaks lihtsamate IT-alaste tõrgetega ka ise hakkama või suudaks kasvõi guugeldades jõuda võimalike lahendusteni. Rääkimata siis oskusest kasutada pilvelahendusi või Skype’i.
Usaldusväärsus
Usaldus on ühe eduka suhte alus, olgu see personaalne või tööalane. On äärmiselt oluline, et töötajat saaks usaldada – kas ta ikka teeb talle antud ülesandeid õigeks ajaks? Kas ta panustab töö tegemisele oma energiat ja laseb ajurakukestel ikka piisavas mahus kaasa mõelda? Jah, kaugtöötajat on keerulisem „jälgida“, ent siin tulebki mängu usaldus, millele on ju teie töösuhe rajatud. Anna võimalus ja vaata, millisteks kujunevad tulemused!