2023-08-23 14:48:55

6 sammu meeskonna kommunikatsiooni parandamiseks

24.07.2020

4 võimalust, kuidas jääda tööandjatele paremini silma

Pole vast saladus, et tõhusas meeskonnasiseses kommunikatsioonis peitub ettevõtte edu võti. See aitab kõigil osapooltel teha oma hääle ja mõtted kuuldavaks ning muuta seeläbi töökeskkond kaasavaks, kus igaüks soovib anda oma panuse.

Kui aga kommunikatsioonis esineb häireid, viib see suhteliselt kiiresti üksteise mittemõistmiseni, tööasjad ei edene enam nii kiiresti kui võiks, tekib arusaamatusi ning meeskonnaliikmed tunnevad end kõrvalejäetuna ja demotiveerituna.

Jagame 6 põhimõtet, mis aitavad Sul muuta kommunikatsiooni meeskonnaliikmetega tulemuslikumaks.
Keskendu vestlusele
Ükskõik, kas jutuajamine toimub kahe inimese vahel või suuremas grupis, ole valmis jagama neile oma katkematut tähelepanu. Mitte miski ei häiri vestluses osalejaid rohkem, kui Sinu uitavad mõtted või pidev nutitelefoni kontrollimine. Sinu tähelepanu hajumine näitab teistele, et see ei ole nii tähtis ja seetõttu võib ka nende keskendumine kaduda.

Selleks, et jutuajamise osapooled oleksid samal ajal vestluses n-ö kohal, hoia rääkimise ajal silmsidet, ole lugupidav teise inimese aja suhtes ja ära lase ennast muudel asjadel häirida.

Võta aega kuulamiseks
Ei tasu unustada, et kommunikatsioon on kahesuunaline tegevus. Seega ei ole mõistlik muuta vestlust monoloogiks. Nii tehes lülitavad kuulajad Sind mingi aja pärast lihtsalt välja ja jutu mõte ei jõuagi enam täiel määral kohale.

Pidades näiteks ettekannet, pea meeles teha teadlikult pause ja lasta kuulajatel avaldada arvamust või küsida täpsustavaid küsimusi. Nii hoiad neid kaasatuna ja keskendununa parasjagu arutlusel oleval teemal.

Jälgi oma suhtlusviisi
Sõnad on vaid üks osa sõnumist, mis jõuab vestluskaaslasteni. Lisaks neile on oluline jälgida ka, millise hääletooni ja kehakeeelega seda edastad.

Suheldes meeskonnaliikmetega, püüa olla võimalikult sõbraliku ja pingevaba olekuga. Käte rinnal ristamine seostub üldiselt inimestele kaitsepositsiooniga, seega tasub seda pigem vältida. Hoia silmsidet, naerata ja anna peanoogutusega märku, kui nõustud mõne välja öeldud mõttega. Nii julgevad kolleegid teinekordki arutlusega kaasa minna.

Jaga kirjalikke kokkuvõtteid
Ükskõik kui põhjalik koosolek ka ei oleks, on suur tõenäosus, et pärast selle lõppu ei mäleta enam kõik osalejad kogu sisu. Seetõttu on soovitatav leppida eelnevalt kokku, kes teeb märkmeid, et hiljem saaks saata kõigile teele lühikese ja konkreetse kokkuvõtte räägitust. Nii on võimalik ka mõne aja pärast enda mälu antud teemal värskendada ja miski ei lähe n-ö ridade vahel kaduma.

Kommunikeeri ja inspireeri
Juhina on oluline, mitte ainult edastada ühesuunaliselt infot, vaid seda ka töötajatele seletada ja täpsustada. Samas on lisaks eelnevale tähtis meeskonnaliikmeid inspireerida, et nad sooviks neid mõtteid ellu viia. Kui kolleegide motiveerimine ei tule Sul iseenesest, tasub kaasata kas või ajutiselt mentor või coach, kes aitaks Sul põhitõed selgeks õppida.

Regulaarsus on oluline
Kuigi Sinu laual on ilmselt korraga palju asju, millega tegeleda, ei tohiks Sa olla niivõrd hõivatud mikrotasandi juhtimisega, et see täidaks kogu Sinu aja. Ükskõik, kui hea ja meeldiv suhtleja Sa ka ei oleks, ei piisa töötajatele vaid korra kuus Sinuga info vahetamisest. Töötajate jaoks on oluline, et Sa nende jaoks olemas oleks iga päev.

Meeskonnas kommunikatsiooni paranemine ei juhtu üleöö, seega tuleb olla järjepidev. Lähtudes teadlikult neist soovitustest, aitavad nad suhtlemist parandada ja toovad pikas perspektiivis ettevõttele palju kasu.