Mis teeb teenindusettevõtte edukaks?
Aires Padari sõnul on Eestis valitsev teenindussektor aastatega muutunud ning seda palju kliendikesksemaks. Keskendutakse vähem konkurentidele ning seatakse esikohale kliendi rahulolu ja seda nii tehingu ajal kui ka hiljem. Samuti on võetud kasutusele abivahendeid kliendikogemuse mõõtmiseks.
Kuidas kodumaist teenindussektori kvaliteeti aga mõõta? Padari sõnul saab tegevussfääri käekäigust parema aimu, kui võrrelda seda teenindusega välisriikides. “Samuti on oluline kuulata klienti – mida ta räägib, mida kogeb ning millised on tema ootused tervele protsessile,” lisab ta.
Kuidas on tehnoloogia areng mõjutanud teenindussektorit?
Tehnoloogia areng on mõjutanud pea iga valdkonda ning puutumatuks ei ole jäänud ka teenindussektor. Online broneerimissüsteemid, nutikassad, mobiilsed rendivõimalused, veebikonsultatsioonid – vaid käputäis hüvesid, mis tänu tehnoloogia arengule meie igapäevaelu mugavamaks muudavad.
Muutuv maailm eeldab, et ettevõttesiseselt hoiaksid inimesed end uute trendidega ning oskustega pidevalt kursis. Uute võimaluste saabumisel peab ettevõte olema valmis koolitama oma töötajaid ning pakkuma klientidele vajalikku tuge.
“Samuti püütakse leida ka võimalusi virtuaalsete assistentide ning vestlusrobotite vahendusel kliente aidata. See omakorda loob vajaduse antud assistente omakorda juhtida, arendada ning toetada. Teenindusvaldkonnas juba igav ei hakka!” ütleb Padar.
Kliendikesksuse säilitamine on teenindussektori suurim väljakutse
Aires Padari sõnul on teenindusvaldkonna tegijate üheks suurimaks väljakutseks olla kliendikeskne – mõista, mis olukorras klient hetkel on, millist rolli täidab, millised on tema ootused ning kuidas kõige paremal moel tekkinud olukordasid lahendada.
Padar lisab, et “Suurt rolli mängib ka kindlasti juba paar aastat kestev pandeemia ning majanduses toimuvad muutused. Nendega tuleb kohaneda kõigil.”
Teenindusvaldkonnas väärtustatakse pidevat arengut
Lisaks teooria tundmisele on suureks plussiks ka teiste valdkondade praktikutega suhtlemine. Oma edulugude (ning äpardumiste) jagamine innustab end arendama ning saama paremaks versiooniks iseendast. Hoides end kursis uute uudistega, suheldes nii klientide kui teenindajatega ja samuti osaledes erinevatel koolitustel.
18. oktoobril alustav EBS Executive Education Teeninduse juhtimise arenguprogrammist võidad spetsialistina rohkemat, kui vaid teadmised. Praktilised kogemused, töövahendid ning lahendused erinevatele väljakutsele on vaid osa hüvedest, mille osaks programmi lõppedes saad.
Saa innustust teiste kogemuslugudest ning anna enda karjäärile hoogu juurde. Haara kinni võimalusest osaleda EBS´i arenguprogrammis – loo või uuenda enda CV ja võida tasuta pääse! Kui loosiõnnele lootma jääda ei taha, saad end programmi kirja panna siin!