Värbamisstrateegia: kuidas vältida vigu ja leida õige inimene kiiremini?
Elu on muutunud uskumatult kiireks ning aina enam on uut inimest vaja leida väga kiiresti. Kui varem võis juhtide väide, et inimest oli vaja "juba eile", tunduda naljana, siis tänases keskkonnas on see reaalsus.
Fookus kandidaadikogemusele: tunne oma sihtgruppi
Siiski käib kiiruse kasvu ja suurema nõudlusega kaasas ka risk. Kui läheneme värbamisprotsessile samamoodi nagu eelmisel korral ning otsime täpselt sama profiili alusel, suureneb ebaõnnestumise oht ja asjatu aja ning raha kulutamine.
Seepärast on 2025. aastal oluline panustada rohkem ressursse värbamisprotsessi ettevalmistusele. Selleks, et mitte otsida vale profiili, vales kanalis ja mittesobivate sõnumitega, tuleb teha eeltööd. Tuleb üle vaadata, kas muutuste tulemusel on vaja teha ametiprofiilis muudatusi ning töörolli ümberkujundamist. Seejärel saab valida sobiva värbamisstrateegia, määratleda õige värbamiskanal ja luua sihtgruppi kõnetavad sõnumid.
CVKeskus.ee Värbamisagentuuri kogemused näitavad, et aina enam esineb olukordi, kus värbamisprotsessi käigus selgub, et organisatsioon vajab tegelikult teistsugust inimest, kui esialgu arvati.
Sisukas kuulutus vs ilus disain
Nutiseadmete kasutamine tööotsingutel on kasvav trend, mistõttu on äärmiselt oluline tagada kandidaadile kasutusmugavus. "Tööotsijatel peab olema võimalus kiiresti ja lihtsalt oma huvist märku anda – olgu see siis lõunalauas või bussisõidul töölt koju," rõhutab CVKeskus.ee värbamisjuht Grete Adler.
Pikk ja keeruline kandideerimisprotsess, mis nõuab mitmete vormide täitmist või e-postide otsimist, on ajale jalgu jäänud värbamistava, mis vähendab organisatsioonide konkurentsivõimet. Kiire ja mugav kandideerimisvõimalus on hädavajalik, et tööotsijad saaksid oma huvist nutiseadmega märku anda olenemata ajast ja kohast.
Samuti on viimasel ajal järjest enam tähelepanu saanud kandidaadikogemus. "Juba mõnda aega on olnud fookus sellel, kuidas värbaja tööd efektiivsemaks ja mugavamaks muuta, samas kui kandidaadikogemusele pööratakse vähem tähelepanu," lisab Adler.
Eesti tööturul on jõuliselt kujunenud konkreetse ja struktureeritud töökuulutuse ootused. CVKeskus.ee statistika järgi tehakse 71% tööotsingutest nutiseadmetes. See tähendab, et pildifailide lugemine ei ole mugav ning kandidaadid vajavad selget ja struktureeritud informatsiooni, et teha kandideerimisotsus. Ebamäärased nõudmised ja tühi sõnakõlks raiskavad ruumi.
Mõned näited mittemidagiütlevatest väljenditest:
Konkurentsivõimeline töötasu
Hea töötasu
Mitmekülgsed koolitusvõimalused
Mitmekülgne motivatsioonipakett
Tagasiside andmise olulisus
Tagasiside on üks olulisemaid osasid kogu värbamisprotsessis, kujundades suurel määral kandidaadi kogemust ettevõttega. Tänased tehnoloogilised lahendused võimaldavad kiiret tagasiside andmist värbamise erinevates etappides. Kui tehnoloogilisi vahendeid ei ole võimalik kasutada, tuleb lihtsalt leida aeg, et kandidaadile vähemalt mingisugune tagasiside anda.
Ootused juhtimiskvaliteedile kasvavad
CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuur on juba aastaid teinud iga-aastast palga-ja tööturu uuringut, milles uurime ka töötajate üleüldist rahulolu tööga.
Kehvad hinnangud juhtimiskvaliteedile on aina enam pead tõstma hakanud.
Juhtimine on keeruline, aga midagi ei lähe ka kohe kindlasti lihtsamaks. Tööturule on täna sisenud 5 erinevat generatsiooni, kellel kõigil on väga erinevad ootused tööle. Ning nad kõik tahavad, et nende juht oleks võimeline juhtima neid neile sobival viisil. Ja juht peabki seda suutma, sest nii saab igalt ühelt kõige parema tulemuse.
Et selle kõigega toime tulla ja tagada juhina oma inimestele heade tulemuste toomiseks vajalik keskkond, alusta ausast kommunikatsioonist ja läbipaistvast tagasiside kogumisest.
Kaasa personaliotsingutesse CVKeskus.ee kogenud värbamiskonsultant
Eesti külastatuima tööportaali CVKeskus.ee portfooliosse kuuluvas Värbamisagentuuris töötavad värbamiskonsultandid aitavad Eesti tööandjatel leida tööturult sobivaid töötajaid. Nad teostavad aastas üle 250 värbamisprojekti ja viivad läbi 2000 tööintervjuud ning mõistavad seeläbi töövõtjate ootuseid ja tagavad suurepärase kandidaadikogemuse.