Kuidas tulla toime suure hulga kandidaatidega?
Sisuliselt üleöö keeras tervisekriis Eesti tööturu pea peale ja pikalt kestnud tööjõupuudus asendus teatud valdkondades tohutu kandideerimislaviiniga. Selleks aga ei osanud vast ükski tööandja päris lõpuni valmis olla. Eriliselt suure populaarsuse saavutas näiteks komplekteerija ametikoht, mida asusid püüdma sajad tööotsijad. Uskumatu rekordi tõi aga andmesisestaja ametikoht, kuhu kandideeris lausa üle 1900 töölesoovija.
On arusaadav, et sellises olukorras, kus tavapärase paarikümne kandidaadi asemel vaatab järsku vastu sadu CV-sid, peab tööandja kiiresti kohanema ja muutma ka senist värbamise meetodit. Eesmärgiks on ju leida endale õiged töötajad ja hoida samas ka oma ettevõtte maine kõrgel.
On arusaadav, et sellises olukorras, kus tavapärase paarikümne kandidaadi asemel vaatab järsku vastu sadu CV-sid, peab tööandja kiiresti kohanema ja muutma ka senist värbamise meetodit. Eesmärgiks on ju leida endale õiged töötajad ja hoida samas ka oma ettevõtte maine kõrgel.
CVKeskus.ee kogenud värbamiseksperdid jagavad soovitusi, millele peaks tähelepanu pöörama, et personaliotsing mööduks sujuvamalt.
Ära kaota pead
Nii nagu tavapärase personaliotsingu puhul, nii on ka praegu ülimalt oluline, et oleks olemas süsteem, mille alusel toimetada. Kes tegeleb tööotsijate küsimustele vastamisega, kes teeb CV-de hulgast esmase valiku, kes kutsub vestlusele, kes langetab lõpliku otsuse jms? Etapid, mida tuleb läbida, on samad, lihtsalt maht palju suurem. Seega peab arvestama, et ka aega kulub rohkem.
Kui varasemalt on selle kõigega tegelenud üks inimene, tasub mõelda kas või lühiajaliselt abiliste kaasamisse, sest vastasel juhul võib kogu asi kiiresti üle pea kasvada.
Tegele kandidaatidega jooksvalt
Kiire töötempo ja muude kohustuste kõrvalt võib tekkida kiusatus jätta kandidaadid lihtsalt n-ö kogunema ja mõelda, et küll konkursi lõppedes jõuab kõigi CV-dega tutvuda. Tegelikult on aga palju lihtsam ja aega säästvam vaadata vähemalt kord päevas lisandunud kandidaadid üle, kui hakata korraga sadade CV-dega tegelema. Veelgi enam, jaga kohe ka ebasobivatele kandideerijatele tagasisidet, et nad ei osutunud sel korral valituks – nii ei hoia Sa neid asjatult „kinni“. Tagasiside saatmine tööportaalis on väga lihtne, sest väljad on juba eeltäidetud.
Värbamisnipp:
Kasuta võimalust ja lisa tööpakkumisele üks-kaks küsimust, millele peaks tööotsija kandideerides vastama. Näiteks kui on oluline, et tööotsija oleks valmis töötama ka öösiti või külmades ruumides, siis küsi see üle – mis siis, et tööpakkumisel on tingimused kenasti välja toodud. Nii aitad tööotsijatel kohe alguses paremini läbi mõelda, kas nad on selleks tööks ikka valmis. Samuti aitab see vähendada kandideerijate hulka, kes ehk kohe ei pannud neid tingimusi teksti sees piisavalt hästi tähele.
Kuidas leida üles vajalike oskustega kandideerijad?
Sadade kandideerijatega värbamiskonkurss eeldab suurepärast oskust sorteerida välja need, kellel on olemas tööks vajaminevad oskused ja teadmised. Värbamise lihtsustamiseks on CVKeskus.ee tööportaalis võimalik kandideerijate CV-dest otsida soovitud märksõnu. Näiteks saate märksõna otsingut kasutada, kui vajate eelarvestajat, kellel oleks olemas AutoCad kasutamise kogemus:
Nii nagu tavapärase personaliotsingu puhul, nii on ka praegu ülimalt oluline, et oleks olemas süsteem, mille alusel toimetada. Kes tegeleb tööotsijate küsimustele vastamisega, kes teeb CV-de hulgast esmase valiku, kes kutsub vestlusele, kes langetab lõpliku otsuse jms? Etapid, mida tuleb läbida, on samad, lihtsalt maht palju suurem. Seega peab arvestama, et ka aega kulub rohkem.
Kui varasemalt on selle kõigega tegelenud üks inimene, tasub mõelda kas või lühiajaliselt abiliste kaasamisse, sest vastasel juhul võib kogu asi kiiresti üle pea kasvada.
Tegele kandidaatidega jooksvalt
Kiire töötempo ja muude kohustuste kõrvalt võib tekkida kiusatus jätta kandidaadid lihtsalt n-ö kogunema ja mõelda, et küll konkursi lõppedes jõuab kõigi CV-dega tutvuda. Tegelikult on aga palju lihtsam ja aega säästvam vaadata vähemalt kord päevas lisandunud kandidaadid üle, kui hakata korraga sadade CV-dega tegelema. Veelgi enam, jaga kohe ka ebasobivatele kandideerijatele tagasisidet, et nad ei osutunud sel korral valituks – nii ei hoia Sa neid asjatult „kinni“. Tagasiside saatmine tööportaalis on väga lihtne, sest väljad on juba eeltäidetud.
Värbamisnipp:
Kasuta võimalust ja lisa tööpakkumisele üks-kaks küsimust, millele peaks tööotsija kandideerides vastama. Näiteks kui on oluline, et tööotsija oleks valmis töötama ka öösiti või külmades ruumides, siis küsi see üle – mis siis, et tööpakkumisel on tingimused kenasti välja toodud. Nii aitad tööotsijatel kohe alguses paremini läbi mõelda, kas nad on selleks tööks ikka valmis. Samuti aitab see vähendada kandideerijate hulka, kes ehk kohe ei pannud neid tingimusi teksti sees piisavalt hästi tähele.
Kuidas leida üles vajalike oskustega kandideerijad?
Sadade kandideerijatega värbamiskonkurss eeldab suurepärast oskust sorteerida välja need, kellel on olemas tööks vajaminevad oskused ja teadmised. Värbamise lihtsustamiseks on CVKeskus.ee tööportaalis võimalik kandideerijate CV-dest otsida soovitud märksõnu. Näiteks saate märksõna otsingut kasutada, kui vajate eelarvestajat, kellel oleks olemas AutoCad kasutamise kogemus:
Märksõna otsingut saate kasutada ka keeleoskuste tuvastamisel:
Võta kandidaatidega ühendust
Selleks, et uue töötaja otsinguga saaks võimalikult kiiresti edasi liikuda, tasub kasutada operatiivsemat meetodit – kirjade saatmise asemel soovitame pigem kandideerijatele helistada. Sageli võib kiri maanduda ootamatult peakausta asemel hoopis spämmi, kust tööotsija ei oskagi seda ehk tähele panna. Ja nii see vastus viibibki või jääb üldse tulemata.
Lisaks saab jooksvalt infot ka selliste kandidaatide kohta, kes on ehk juba uue töö leidnud või otsustanud siiski, et antud tööpakkumine pole tema jaoks. See aitab omakorda kandideerijate arvu kitsendada.
Värbamisnipp:
Mida varem hakata kandideerijaid läbi helistama, seda suurem on tõenäosus, et sobiv tööotsija ei ole veel endale teist töökohta leidnud. Tasub meeles pidada, et ootamatu või kiire tööotsingu puhul ei piirdu töövõtja vaid ühele kohale kandideerimisega, vaid edastab oma CV mitmele sobivale ametikohale.
Tee märkmeid
Kandideerijate haldamise valikulaual on võimalus lisada ka kiirmärkmeid, mis aitavad meelde tuletada kandideerijate tugevusi või esimesest telefonivestlusest selgunud infot.
Selleks, et uue töötaja otsinguga saaks võimalikult kiiresti edasi liikuda, tasub kasutada operatiivsemat meetodit – kirjade saatmise asemel soovitame pigem kandideerijatele helistada. Sageli võib kiri maanduda ootamatult peakausta asemel hoopis spämmi, kust tööotsija ei oskagi seda ehk tähele panna. Ja nii see vastus viibibki või jääb üldse tulemata.
Lisaks saab jooksvalt infot ka selliste kandidaatide kohta, kes on ehk juba uue töö leidnud või otsustanud siiski, et antud tööpakkumine pole tema jaoks. See aitab omakorda kandideerijate arvu kitsendada.
Värbamisnipp:
Mida varem hakata kandideerijaid läbi helistama, seda suurem on tõenäosus, et sobiv tööotsija ei ole veel endale teist töökohta leidnud. Tasub meeles pidada, et ootamatu või kiire tööotsingu puhul ei piirdu töövõtja vaid ühele kohale kandideerimisega, vaid edastab oma CV mitmele sobivale ametikohale.
Tee märkmeid
Kandideerijate haldamise valikulaual on võimalus lisada ka kiirmärkmeid, mis aitavad meelde tuletada kandideerijate tugevusi või esimesest telefonivestlusest selgunud infot.
Säästa aega
Kohe kui teatud hulk sobivaid töövõtjaid on valitud, tasub alustada vestlustega. Siinkohal soovitame mõelda, kas ehk on võimalik aja kokkuhoiu mõttes korraldada esimeses voorus grupivestluseid. Need võivad leida aset virtuaalses keskkonnas või hoopis juba töökohal koos töötingimuste tutvustamisega. Loomulikult peab praegusel ajal lähtuma reeglitest, mis ei seaks ohtu ühegi kandidaadi ega töötaja tervist.
Hinda kandidaate
Kandideerijatele on võimalik lisada ka hinnanguid (sobivad, võib-olla sobivad ja mittesobivad), mis aitab värbamisprotsessi jooksul hoida kontakti nende kandideerijatega, kes võiksid ametikohale sobida ja anda jooksvalt tagasisidet ka mittesobivatele kandideerijatele.
Kohe kui teatud hulk sobivaid töövõtjaid on valitud, tasub alustada vestlustega. Siinkohal soovitame mõelda, kas ehk on võimalik aja kokkuhoiu mõttes korraldada esimeses voorus grupivestluseid. Need võivad leida aset virtuaalses keskkonnas või hoopis juba töökohal koos töötingimuste tutvustamisega. Loomulikult peab praegusel ajal lähtuma reeglitest, mis ei seaks ohtu ühegi kandidaadi ega töötaja tervist.
Hinda kandidaate
Kandideerijatele on võimalik lisada ka hinnanguid (sobivad, võib-olla sobivad ja mittesobivad), mis aitab värbamisprotsessi jooksul hoida kontakti nende kandideerijatega, kes võiksid ametikohale sobida ja anda jooksvalt tagasisidet ka mittesobivatele kandideerijatele.
Paindlikkus tagab edu
Selleks, et leida häid töötajaid, tasub mõelda ka sellele, kas saab ettevõte olla omalt poolt paindlikum ja tulla teatud töötingimustes kas või ajutiselt vastu. Näiteks ehk on võimalik töötada ka osalise ajaga või ainult nädalavahetustel / teatud kellaaegadel.
Samuti tuleks selgusele jõuda, kas inimesel peab olema kindlasti eelnev töökogemus samal alal või saaks pakkuda motiveeritud ja usaldusväärsele tööotsijale ettevõte omalt poolt väljaõpet.
Tagasisidet ootavad kõik
Ausus ja austus on töö- ja personaliotsingute puhul väga olulised omadused. Kõige väiksem asi, mida saab ettevõte omalt poolt teha, on öelda tööotsijale aitäh selle eest, et ta on otsustanud kandideerida just sellesse ettevõttesse. Tagasiside andmine kõigile, nii sobivatele kui ka mittesobivatele kandidaatidele, on elementaarse viisakuse väljendamine. Rääkimata siis sellest, et musta auku kadunud kandideerimisavaldus ei tekita häid emotsioone ja mõjutab seeläbi ettevõtte mainet.
Tagasiside andmine on tööportaalis tehtud väga mugavaks, sest vajalikud väljad on juba eeltäidetud.
Selleks, et leida häid töötajaid, tasub mõelda ka sellele, kas saab ettevõte olla omalt poolt paindlikum ja tulla teatud töötingimustes kas või ajutiselt vastu. Näiteks ehk on võimalik töötada ka osalise ajaga või ainult nädalavahetustel / teatud kellaaegadel.
Samuti tuleks selgusele jõuda, kas inimesel peab olema kindlasti eelnev töökogemus samal alal või saaks pakkuda motiveeritud ja usaldusväärsele tööotsijale ettevõte omalt poolt väljaõpet.
Tagasisidet ootavad kõik
Ausus ja austus on töö- ja personaliotsingute puhul väga olulised omadused. Kõige väiksem asi, mida saab ettevõte omalt poolt teha, on öelda tööotsijale aitäh selle eest, et ta on otsustanud kandideerida just sellesse ettevõttesse. Tagasiside andmine kõigile, nii sobivatele kui ka mittesobivatele kandidaatidele, on elementaarse viisakuse väljendamine. Rääkimata siis sellest, et musta auku kadunud kandideerimisavaldus ei tekita häid emotsioone ja mõjutab seeläbi ettevõtte mainet.
Tagasiside andmine on tööportaalis tehtud väga mugavaks, sest vajalikud väljad on juba eeltäidetud.
Värbamisnipp:
Jooksvalt antav tagasiside aitab vähendada tööotsijatelt tulevaid kõnesid ja kirju, kus palutakse infot konkursi käigu kohta.
Kui Teil pole endal aega ja võimalust kandidaatidega piisavalt põhjalikult tegeleda või vajaksite abi eelvaliku tegemisel, siis võtke julgelt ühendust CVKeskus.ee kogenud värbamisekspertidega.
Jooksvalt antav tagasiside aitab vähendada tööotsijatelt tulevaid kõnesid ja kirju, kus palutakse infot konkursi käigu kohta.
Kui Teil pole endal aega ja võimalust kandidaatidega piisavalt põhjalikult tegeleda või vajaksite abi eelvaliku tegemisel, siis võtke julgelt ühendust CVKeskus.ee kogenud värbamisekspertidega.