2023-08-23 14:48:55

7 nõuannet, mis muudab tööandja ihaldusväärseks

16.06.2016

Mis muudab tööandja ihaldusväärseks?

Tööandja bränding kerkib aeg-ajalt jälle päevakorda ning ajutiselt kuumaks kõneaineks, kuid suur osa juhtidest jätaks selle siiski pigem meelelahutusrubriiki. Eesti tööturult jääb tööjõudu igal aastal vähemaks, mille põhjustajaks on kasvav väljaränne ning madal sündimus. Täna seisame silmitsi olukorraga, kus 58% tööandjatest vajab lisatööjõudu ning tööandja bränding on muutumas meie ettevõtjatele hädavajalikuks.

Palgaargumendi kõrvale tekivad aasta-aastalt tööotsijatel ka pehmemad väärtused ning kandidaatide otsust mõjutavad ka ettevõtte kultuur ning tulevased kolleegid. Pahatihti arvataksegi, et tööandja brändingu all peetakse silmas ettevõtte kuvandit turul, mis on kujundatud ainult turundusstrateegiate abil. Tegelikkuses kannavad ettevõtte sõnumit edasi hoopiski töötajad. Mis teeb siis ühest ettevõttest vastupandamatu tööandja ning võimaldab magnetina kandidaate ligi meelitada?

 

Edukus on vastupandamatu. Kahtlemata ei püsi ebaedukas tööandja just ihaldusväärseimate edetabelis. Eesti ihaldusväärseimaks tööandjaks kuulutasime tänavu Skype Technologies, mis väärib kindlasti ka Eesti ühe edukaima IT ettevõtte tiitlit. Samas ei tähenda edukus ilma maine kujundamiseta ahvatlevat tööandjat. Ihaldusväärse tööandja tiitel nõuab hoolikalt läbimõeldud ning juhitud strateegiat.
Tööturu must nimekiri. Enamik tööotsijaid ei soovi töötada ebameeldiva ning ebaausa lähenemisega tööandja heaks. Ettevõtjad, kes pahatahtlikult oma töötajatega manipuleerivad, jõuavad kiiresti tööturu näilikusse musta nimekirja ning sõna levib väikeses Eestis niivõrd kiirelt, et oma mainet parandada on praktiliselt võimatu.
Kindel jalgealune. Töötajad soovivad, et neid hinnatakse ning nende arvamust kuulda võetakse. Veelgi enam peab tööandja suutma töötajas tekitada kindlustunde, et ettevõte seisab tema taga ka rasketel aegadel. Kindlustundeta ei suuda töötaja rakendada oma täit potentsiaali ning kõrged eesmärgid jäävad seeläbi püüdmata.
Parimate tunnustamine. Nii nagu töötaja soovib usaldusväärset suhet tööandjaga, ootab ta ka tunnustust. Kevadel läbi viidud uuringust selgus, et 38% töötajatest sooviksid Eesti juhtidelt saada rohkem tunnustust. Parimate tunnustamine on taaskord ka hea võimalus sotsiaalmeedias ettevõtte mainest kõneleda.
Innovatsioon viib sihile. Nii nagu igal inimesel on oma arvamus värskest kõmuloost, on igal töötajal ka ideid, mida ettevõttes muuta. Nende ideede ärakuulamine tõstab hüppeliselt usaldust ning suhtumist tööandjasse.
Müügikõne, mis tuleb unepealt. Ebaselge moto, utoopilised eesmärgid ning arusaamatud väärtused ei aita kaasa ettevõttes ühtsustunde tekitamisele. Y-generatsioon soovib teada, milliseid väärtusi tööandja edasi kannab ning mis eesmärki ühiskonnas täidetakse. Kui töötajalt küsitakse, millega ta tegeleb, siis peakski tal koheselt kujunema suurepärane pilt ettevõttest, kus ta töötab.
Palju Te siis ka palka maksate? Mõned asjad ei muutu maailmas kunagi ning ihaldusväärne ettevõte peab pakkuma ka oma töötajatele turul konkurentsivõimelist palka. Kui töötaja tunneb, et teda ei tasustata nii, nagu tema töö ning aeg seda väärt on, siis ei suuda ta ka ettevõttest ilusat kuvandit edasi viia. Seda eriti olukorras, kus aastalõpu koosolekul juhatus taaskord kasuminumbrid slaididele toob.

 

Kas Teie ettevõte on valmis uuel aastal haarama ihaldusväärseima tööandja positsiooni?