4 loovat uue töötaja onboardingu ideed
Olete panustanud uue töötaja otsimisse palju aega ja energiat ning lõpuks leidsite ta. Super töö! Nüüd tuleb aga suunata kogu tähelepanu sellele, et ta jääks ka ettevõttesse püsima. Siin tuleb appi onboarding ehk sisseelamiskava. Onboarding on protsess, mis liidab töövõtjat olemasoleva meeskonnaga ning annab talle tööriistu, informatsiooni ja juhiseid, kuidas uuel töökohal edukaks saada.
Selleks, et uue töötaja sisseelamine mööduks meeldejäävalt, tasub proovida loovaid lahendusi:
Selleks, et uue töötaja sisseelamine mööduks meeldejäävalt, tasub proovida loovaid lahendusi:
1. Ettevõtte tervituskast
Kas poleks mitte tore saada näiteks nädal enne uuele töökohale asumist ettevõttelt väikese meene tervituskasti näol. Mida see endast kujutab? Sinna sisse võib panna kõike, mis kannab ettevõtte väärtusi ja kultuuri. Sisuks sobib suurepäraselt pilt meeskonnast koos nimedega, tass, nimekiri tulemas olevatest sündmustest, info tööriietuse, tööaegade ja muu vajaliku kohta. Miks mitte minna veelgi kaugemale ja lisada meeskonnaga tehtud isikuline tervitusvideo tahvelarvutil või mälupulgal.
Taoline tervitus ettevõtte poolt tekitab uues töötajas tunde, et teda tõesti oodatakse. Lisaks saab ta juba enne esimest päeva kolleegide nimed ja näod enda jaoks meelde jätta, mis aitab tal kohe algusest mugavamalt suhteid looma hakata.
Taoline tervitus ettevõtte poolt tekitab uues töötajas tunde, et teda tõesti oodatakse. Lisaks saab ta juba enne esimest päeva kolleegide nimed ja näod enda jaoks meelde jätta, mis aitab tal kohe algusest mugavamalt suhteid looma hakata.
2. Tegevuskaardid
Esimeste nädalate ja kuude jooksul tuleb uuel töötajal õppida palju uut ja tutvuda suure hulga inimestega. Kui meeskond ei koosne vaid kümnest inimesest ja kontorid on laiali mööda Eestimaad (või lausa maailma), siis on hea omalt poolt kaasa aidata, et uus inimene tutvuks erinevate osakondadega.
Selle jaoks võiks luua mängulises vormis tegevuskaardid, kus peal on kirjas ülesanded, mida uus töötaja peab kindlasti teatud aja jooksul ära tegema. Näiteks võib olla ülesandeks leida inimene, kelle kohta käib kaardil olev väide, otsida üles teatud värvi ruum või tuleb lõunatada esimese nädala jooksul erinevate osakondade töötajatega. Mida mängulisemaks muudad uue töötaja sisseelamist, seda kiiremini ja lihtsamalt see sujub.
Selle jaoks võiks luua mängulises vormis tegevuskaardid, kus peal on kirjas ülesanded, mida uus töötaja peab kindlasti teatud aja jooksul ära tegema. Näiteks võib olla ülesandeks leida inimene, kelle kohta käib kaardil olev väide, otsida üles teatud värvi ruum või tuleb lõunatada esimese nädala jooksul erinevate osakondade töötajatega. Mida mängulisemaks muudad uue töötaja sisseelamist, seda kiiremini ja lihtsamalt see sujub.
3. Töösemu süsteem
Liituda uue meeskonnaga on põnev, kuid samas pisut hirmutav. Selleks, et uus töötaja ei tunneks end ülemäära võõra ja üksikuna, on hea leida talle eelnevalt olemasolevate kolleegide seast „semu“.
Kui ettevõttes on kombeks määrata uuele liitujale mentor, võib ka tema töösemuks hakata, kuid üldiselt ei pea mentor ja töösemu olema sama isik. Selle rolli kandmiseks peaks valima välja töötaja, kes oskab suhelda uute inimestega ja soovib ise vabatahtlikult olla seeläbi osa uue inimese sisseelamise protsessist.
Kui ettevõttes on kombeks määrata uuele liitujale mentor, võib ka tema töösemuks hakata, kuid üldiselt ei pea mentor ja töösemu olema sama isik. Selle rolli kandmiseks peaks valima välja töötaja, kes oskab suhelda uute inimestega ja soovib ise vabatahtlikult olla seeläbi osa uue inimese sisseelamise protsessist.
4. Teadmistejaht
Sarnaselt tegevuskaartidele, mis aitavad uuel töötajal tutvuda erinevate osakondadega, saab mänguline lähenemine aidata omalt poolt kaasa ka paremini uue info omandamisele. Mis võiks olla alternatiiv koosolekuruumis pikkade ettekannete kuulamisele? Teadmistejaht!
Miks mitte tekitada uuele töötajale „õpipass“, millega saab ta „reisida“ ühe osakonna esindaja juurest teise juurde ja koguda templeid läbitud koolituse eest. Lisaks peaks olema „passis“ koht ka näiteks kolme mõtte jäädvustamiseks, mis jäävad temaga rändama ka hiljem, kui esimeste päevade või nädalate õppimised on läbitud.
Miks mitte tekitada uuele töötajale „õpipass“, millega saab ta „reisida“ ühe osakonna esindaja juurest teise juurde ja koguda templeid läbitud koolituse eest. Lisaks peaks olema „passis“ koht ka näiteks kolme mõtte jäädvustamiseks, mis jäävad temaga rändama ka hiljem, kui esimeste päevade või nädalate õppimised on läbitud.