2023-08-23 14:48:55

Kas ja kuidas töötajaid jõulude ajal meeles pidada?

16.06.2016

 

Juba novembri keskel kerkib juhtkonna koosolekutel üles teema, kuidas ja kas üldse oma töötajaid sel aastal jõulude ajal premeerida. Et ettevõtjaid aidata, pakume Teile näiteid elust enesest. Kombineerige enda ettevõttele sobiv variant või leiutage “Oma Nokia”.

Firma A:
Maksab töötajatele 13 palga st jõulupreemia kuupalga ulatuses. Preemia määramisel ei lahterdata töötajaid headeks ja mitte niiväga headeks. Preemiat ei maksta vaid katseajaga töötavatele inimestele. Vastavalt töötaja soovile makstakse preemia välja kas detsembrikuu palgaga või jaanuaris.
Keskmine väljaminek töötaja kohta: ~11 000 eek (seotud töötaja palgaga).
Ennustatav mõju: Kõik premeeritud on rahul ja õnnelikud
:).

Firma B:
Kogu ettevõtte töötajaskonnale korraldatakse luksuslik 4-käiguline õhtusöök ühes Tallinna eliitrestoranis. Peetakse kõnesid, tänatakse parimaid, tublimatele tänukirjad.
Keskmine väljaminek töötaja kohta: ~1000 eek.
Ennustatav mõju: Kohalolijatel on kõht kalamarja täis, administratsioon tunneb ennast suurepäraselt, suurem osa töölistest kibeleb koju. Paljud ei osale sobiva riietuse puudumise tõttu. Mõned on sobiva kostüümi ostmiseks raisanud poole oma kuupalgast. Juhid on rahul, töölised nurisevad.

Firma C:
Makstakse jõulupreemiat, summad diferentseeritud vastavalt töötajate panusele. Töötajate lastele kingitakse veekeskuse pääsmed ning kommikott.
Keskmine väljaminek töötaja kohta: ~2000 eek.
Ennustatav mõju: Arvatakse, et preemia suurus ei olene ainult töötulemustest vaid suhetest ülemuste ja firmaomanikega. Enne preemia määramist leiavad mitmed osakonnajuhid uusi “sõpru”. Puhkenurgas arutletakse “õigluse” mõiste üle. Sosinaid ja nurisemist on palju.

Firma D:
Töötajatele korraldatakse aktiivne 2-päevane seikluskoolitus (koolitus, ööbimine, toitlustus). Kõigil on võimalus kahe päeva jooksul kolleegidega vabas õhkkonnas sõbruneda. Õhtusöögil kingib Jõuluvana igale töötajale ettevõtte sümboolikaga sooja fliisi.
Keskmine väljaminek töötaja kohta: ~2500 eek.
Ennustatav mõju: Muljeid jagub mitmeks nädalaks. Kaks aktiivset päeva mõjuvad nädalase puhkusena. Läbisaamine kolleegide vahel on paranenud (vähemalt mõneks ajaks).

Firma E:
Organiseeritakse õhtujuhiga jõulupidu. Tellitud on kahemehe bänd ja karaoke. Peol jagab tegevjuht igale töötajale kätte 1000 kroonise jõulupreemia väljamaksmise käskkirjad (prinditud kullavärvilisele paberile).
Keskmine väljaminek töötaja kohta: ~1500 eek.
Ennustatav mõju: Tuntakse rõõmu väikese rahasüsti üle ja kullavärvilised paberid ripuvad nii mõnegi töölaua kohal. Pidu pakkus mõnusaid elamusi, hääl on laulmisest kähe ja tallad tantsimisest valusad.

Firma F:
Igale töötaja saab kingipaki. Paki sisu: ettevõtte sümboolika ja nimega vein, maitsekohv, küünlad, piparkoogid ning purk mett. Kingitus on kenasti pakitud, sisu on mitmekülgne ja meeleolukas.
Töötajate lastele kommikotid.
Keskmine väljaminek töötaja kohta: ~350 eek.
Ennustatav mõju: Kena kingitus teeb südame soojaks. Jõuluõhtul on mõnus head kohvi juua ja küünlaid põletada. Kriitilisemad kindlasti leiavad, et nad oleks selle raha eest parem seapraadi ostnud. Üldine arvamus on, et kingitus on vahva…aga kas preemiat ka ikka makstakse?

Firma G:
Kontori nõupidamiste ruumi kaetakse kohvilaud. Pakutakse kohvi, piparkooke, suupisteid ja puuvilju. Tegevjuht tänab kõiki suurepärase töö eest (nimetades eraldi tublimate nimesid) ja teatab muheledes, et peale tunniajast koosviibimist tuleb üllatus. Kõik saavad loosi tõmmata…üks loos võidab. Üllatuseks on 5-päevane sanatooriumi tuusik.
Keskmine väljaminek töötaja kohta: (arvestamata üllatuse hinda) ~30 eek.
Ennustatav mõju: Ühe õnn ei kaalu üle teiste pettumust. Inimesed on jahmunud.

Firma H:
Preemiat ei maksta, pidu ei korraldata. Seda ei ole tehtud ka eelmistel aastatel. Antakse hoopis üks vaba päev enne jõule. Kollektiiv loob meeleolu kodust kaasavõetud küünalde ja piparkookidega. Jõulumuusikat lastakse raadiost piisavalt.
Keskmine väljaminek töötaja kohta: sõltub töötajate päevapalga suurusest.
Ennustatav mõju: Vanemad olijad tunnevad ennast nagu eelnevatel aastatelgi. Keegi ei virise, keegi ei ole üllatunud. Vaba päeva tegevuskava planeeritakse pikalt ette, töö selle tõttu ei kannata. Uuemad töötajad üllatuvad omaette (kuna staažikad ei üllatu). Tööandjat kirutakse sõprade ja sugulaste seltsis…oh, oleks seda enne teadnud.

Firma I:
Korraldatakse aastalõpu koosolek. Töötajatele saadetakse kiri: ”Selle aasta viimane koosolek toimub x kuupäeval, kell 14.00. Kohalviibimine kohustuslik, riietus suvine, kogunemine
Sharm Holiday hotelli fuajees. Pöörame tähelepanu sellele, et hotell asub Sharm El Sheikh`is. Kohalesaamise, kohalviibimise ja naasmise kulud kannab tööandja!”
Keskmine väljaminek töötaja kohta: ~10 000 eek.
Ennustatav mõju: soov ka edaspidi töötada sama tööandja juures. Tahe saavutada paremaid töötulemusi ja olla parem inimene.

Need on mõned näited, kuidas oma töötajaid meeles pidada. Tuleb aga taas tõdeda, et inimene on oma loomult rahulolematu. Tee mis teed, kõigile võrdselt meele järgi olla on võimatu. Kuid ega see olegi jõulupreemia eesmärk. Jõulud on aeg meelde tuletada, et suurim rõõm on andmisrõõm. Enamusele töötajatele on jõulupreemia motiveerivam kui lillekimp sünnipäevaks või lõõgastav ühisüritus. Kaasaegsed ettevõtted on nõus väitega, et meie töötajad on meie kalleim vara. Jõulud on hea aeg seda näidata ning oma töötajaid tehtud töö eest tunnustada. Olgu see siis läbi rahalise või mitterahalise üllatuse. Emotsioon on oluline.

CV Keskusel on hea meel oma kliente paremini tundma õppida. Kui olete oma firmas mõne huvitava jõulutraditsiooni käivitanud, andke sellest meilegi teada emailil personal@cvkeskus.ee. Töötajasõbralikud ettevõtted saavad soovi korral oma traditsiooniga ära märgitud ka meie kodulehel.