Mida värbajad Sinu CV-st lugeda tahavad?
Oled ehk kuulnud ütlust, et inimest tuleb hinnata tema tegude, mitte sõnade järgi? Kuigi tööle kandideerides saad kasutada uue tööandja veenmiseks eelkõige sõnu, ei tohiks Sa unustada lisada tööülesannete kirjelduse juurde ka oma saavutusi ehk tegusid, millega oled varem silma paistnud. Just faktid, näited ja saavutused on need, mida värbajad Sinu CV-st leida tahavad.
Pealegi, Sa võid ju ise teada, et oled teinud suurepärast tööd, kuid kui Sa sellest kellelegi ei räägi, pole palju kasu. Seega ära ole tagasihoidlik ning suuna teadlikult valgusvihk oma varasematele töövõitudele.
Millist saavutust tasub välja tuua ja kuidas seda sõnastada?
CV-d koostades ei tohiks Sa ajada kahte asja omavahel segamini – ametijuhendis märgitud tööülesanded ja Sinu tööst väljakasvanud mainimist väärt tulemused on erinevad asjad. Saavutuseks saab lugeda eelkõige seda, mida oled teinud ja mis on mõjutanud positiivselt ettevõtte või Sinu tööalast käekäiku.
Teisalt võib aga saavutuseks lugeda ka põhjalikku kogemust kindla valdkonna ülesannete lahendamisel.
Üldiselt saad Sa välja tuua asju, mida oled omalt poolt loonud, arendanud, müünud või ellu kutsunud.
Töövõidu valem koosneb kolmest koostisosast:
1. Konkreetse oskuse kasutamine.
2. Teatud tegevuse tegemine.
3. Saadav mõõdetav tulemus / hüve.
Kuidas saavutusi kirjeldada?
Kõige lihtsam on alustada saavutuse sõnastamist nendele küsimustele vastamisega – „Mida ma tegin?“ „Mis oli selle tulemus?“. Selle abil suudad täpsemalt ära kirjeldada, mis oli Sinu roll mingis tegevuses ning milline oli (mõõdetav) lõpptulemus.
Näited:
Mida ma tegin? – Arendasin ettevõttele inventuuride tegemise jaoks programmi.
Mis oli selle tulemus? – Ettevõte hoidis kokku aega ja raha.
Mida ma tegin? – Võtsin kasutusele uue raamatupidamise tarkvara.
Mis oli selle tulemus? – Raamatupidamise tarkvara sobitus erinevate riikide tarkvaradega, tänu millele õnnestus kiiremini ja efektiivsemalt jagada vajalikke andmeid rahvusvahelisel tasemel.
Mida ma tegin? – Pakkusin välja ja katsetasin uut müügistrateegiat.
Mis oli selle tulemus? – Ettevõtte müügitulemused kasvasid poole aastaga 31%.
Mida ma tegin? – Koostasin ettevõttele sotsiaalmeedia strateegia.
Mis oli selle tulemus? – Ettevõtte sotsiaalmeedia turundus muutus sihipäraseks ja tulemustele orienteerituks.
Pane saavutus numbritesse!
Tööandjatele meeldib väga näha konkreetseid numbreid ja kui suudad lisada need töövõidu kirjeldamise juurde, teenid automaatselt suured plusspunktid. Seega ära hoia ennast tagasi – mida rohkem mõõdetavaid fakte, seda usaldusväärsemad on Sinu tulemused tööandja silmis.
Uuri all olevat nimekirja ja saa inspiratsiooni töövõitude kirja panemiseks.
• Leidsin „X“ probleemi ja lahendasin selle.
• Pakkusin välja uuendusliku idee, mis tegi ettevõtte toimimise paremaks.
• Arendasin või võtsin kasutusele uue programmi / süsteemi.
• Tegelesin vastutusrikka projektiga.
• Suutsin muuta oma töö efektiivsemaks, tehes „X“ muudatusi.
• Mind tunnustati „X“ autasuga.
• Oma „X“ tegevusega aitasin suurendada ettevõtte müüki ja käivet.
• Aitasin „X“ tegevusega hoida kokku ettevõtte raha / aega.
• Viisin „X“ tegevusega ettevõtte klienditeeninduse uuele tasemele.
• Olen saanud tunnustust oma „X“ tegevuse eest oma otseselt juhilt või kolleegilt.
Kuidas saavutusi meeles pidada?
Alati kui märkad oma töös saavutusi, siis tasub need endale üles kirjutada, sest neid läheb Sul vaja nii tööotsingutel kui ka palgaläbirääkimistel.
Loe ka: Salanipp, millega jääd intervjueerijale kindlasti paremini meelde